حساسیت به حنا هندی تاتو موجب از کار افتادن اعضای حیاتی بدن می شود

برخی بر این باورند که بخار دادن یا گرم کردن طرح حنا هندی تاتو باعث تیره شدن لکه می شود، چه در مدت زمانی که خمیر هنوز روی پوست است و چه پس از پاک شدن خمیر. قابل بحث است که آیا این به رنگ نتیجه نهایی نیز اضافه می کند.

پس از اینکه لکه به اوج رنگ خود رسید، برای چند روز باقی می ماند، سپس به تدریج از طریق لایه برداری، معمولاً در عرض یک تا سه هفته، از بین می رود.

خمیرهای حنای طبیعی که فقط حاوی پودر حنا، مایع (آب، آب لیمو و غیره) و اسانس (اسطوخودوس، کاجوپوت، درخت چای و غیره) هستند، «پایدار» نیستند، یعنی به سرعت منقضی می‌شوند و نمی‌توان آنها را کنار گذاشت. در یک قفسه برای بیش از یک هفته بدون از دست دادن توانایی خود در لکه دار کردن پوست.

برگ گیاه حنا حاوی مقدار محدودی مولکول لاوسون است. در نتیجه، هنگامی که پودر به صورت خمیری مخلوط می شود، این شسته شدن مولکول رنگ در مخلوط تنها برای دو تا شش روز اتفاق می افتد.

حنا

اگر خمیر در چند روز اول پس از اختلاط استفاده نشود، می توان آن را تا چهار ماه منجمد کرد تا رهاسازی رنگ متوقف شود تا ذوب شود و در زمان بعدی استفاده شود. خمیرهای بسته بندی تجاری که می توانند بیش از هفت روز بدون نگهداری در یخچال پوست را لکه دار کنند.

جیره یا انجماد حاوی مواد شیمیایی دیگری به جز حنا است که ممکن است برای پوست خطرناک باشد. پس از انتشار اولیه هفت روزه رنگ لاوسون، برگ حنا صرف می‌شود، بنابراین هر رنگی که توسط این مخروط‌های تجاری پس از این بازه زمانی روی پوست ایجاد شود، در واقع نتیجه ترکیبات دیگر محصول است.

این مواد شیمیایی اغلب بر روی بسته بندی فاش نمی شوند و دارای طیف گسترده ای از رنگ ها هستند که به نظر می رسد لکه رنگی طبیعی است که توسط رنگ هایی مانند پیکرامات سدیم تولید می شود.