رابطه انجیر خشک و لاغری توسط پزشکان هندی در گینس به ثبت رسید

انجیر خشک یا همان چیزی که به نام قاتین نیز شناخته می شود، حاوی مواد مغذی غلیظ زیادی است و سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی و فیبر است که آن را به گزینه ای مفید برای سلامت و تغذیه بدن تبدیل می کند. اما اگر حاوی غلظت بالایی از قند و کالری باشد، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

ارزش غذایی و ارتباط عمیق انجیر خشک و لاغری موجب شده تا تفاوت زیادی با انجیر تازه نداشته باشد، زیرا هر دو دارای مواد مغذی یکسانی هستند، اما چیزی که انجیر خشک را متمایز می کند این است که حاوی مقدار کمی آب است که باعث می شود غلظت اجزای آن از جمله قند بیشتر شود.

تعدادی از مزایای انجیر خشک را می توان به غنی بودن آن در بسیاری از ترکیبات که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، از جمله کورستین، کامفرول و اپیکاتچین گالات نسبت داد.

انجیر خشک

یکی از فواید بالقوه انجیر خشک سهم آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است، زیرا کمک می کند: کاهش فشار خون، به دلیل محتوای خوب پتاسیم موجود در آن سطح چربی خون، از جمله سطح کلسترول تام، کلسترول خوب و سطوح تری گلیسیرید را بهبود می بخشد، اما بر سطح کلسترول مضر تأثیر نمی گذارد.

فیبر بالای انجیر خشک آن را برای سلامت معده و روده بزرگ مفید می کند. به عنوان مثال، به دلایل زیر می توان از انجیر خشک برای درمان یبوست استفاده کرد:

فیبر به تقویت سیستم گوارشی سالم کمک می کند و مدفوع را نرم می کند. فیبر از باکتری های مفید روده حمایت می کند، زیرا می تواند منبع غذایی برای این باکتری ها باشد. انجیر به افزایش و تسریع حرکات روده کمک می کند.

یکی از فواید انجیر خشک برای روده بزرگ این است که می توان از آن برای درمان کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر استفاده کرد.به عنوان مثال، مطالعه ای که در سال 2019 در ایران روی 150 نفر انجام شد، نشان داد که خوردن 4 عدد انجیر خشک دو بار در روز به مدت 4 ماه کمک می کند. تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر از جمله درد نفخ شکم، یبوست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.