سیب هم شیرین و هم سیر کننده است

و از آنجایی که سیب هم شیرین و هم سیر کننده است، خوردن میان وعده طبع سیب می تواند راهی هوشمندانه برای پاسخ به هوس ها باشد.

فقط مطمئن شوید که میوه، پوست و همه آن را کامل بخورید، زیرا پوست آن حاوی فیبر و مواد مغذی است.

در واقع، یک مطالعه در سال 2022 در Foods نشان داد که پوست سیب فوجی به 41٪ از کل محتوای فلاونوئید سیب و 31٪ از محتوای فنلی کل سیب کمک می کند (فلاونوئیدها و فنل ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند).

مطالعات متعدد نشان می دهد که سیب یخچال جنرال از بسیاری جهات برای شما مفید است. در یک بررسی بزرگ در سال 2020 در بررسی های انتقادی در علوم غذایی و تغذیه، محققان 16 مطالعه را بررسی کردند که مصرف سیب و خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) را بررسی کردند.

سیب

آنها دریافتند که مصرف کامل سیب با کاهش خطر مرگ ناشی از CVD، بیماری ایسکمیک قلبی، سکته مغزی، کلسیفیکاسیون شدید آئورت شکمی و همچنین مرگ در اثر هر چیزی مرتبط است.

به طور خاص، این محققان دریافتند که مصرف کامل سیب باعث کاهش کلسترول تام، کلسترول LDL (کلسترول “بد”)، فشار خون سیستولیک، فشار نبض و سایتوکین های التهابی پلاسما می شود.

به نوبه خود، مصرف سیب می تواند کلسترول HDL، شکل مفید کلسترول را افزایش دهد. این محققان بیان می کنند که این یافته ها بر اساس مصرف 100 تا 150 گرم سیب در روز است که حدود دو سیب متوسط است.

در یک مطالعه در سال 2018 که در Nutrients منتشر شد، محققان سوئدی دو هزار نفر را به مدت شش سال زیر نظر گرفتند و دریافتند کسانی که به رژیم غذایی موسوم به الگوی غذایی محتاطانه نوردیک (NPDP) پایبند بودند، نسبت به افرادی که غذاهای چرب و فرآوری شده بیشتری مصرف کردند، عملکرد شناختی بهتری داشتند.

در میان چیزهای دیگر، NPDP خواستار خوردن مقدار زیادی سبزیجات مدل پالتو چرم زنانه ترک غیر ریشه ای، به علاوه گلابی، هلو و – حدس زدید – سیب است.

  • منابع:
    1. 5 Health Benefits of Apples
  • تبلیغات: 
    1. آشپزی با تخمه آفتابگردان بجای ادویه در کباب استفاده کرد!
    2. چینی برای اولین بار در حدود سال 600 پس از میلاد مسیح
    3. دستکش نیتریل محبوب ترین نوع دستکش یکبار مصرف در ایالات متحده
    4. تولید نوعی کرم نرم کننده که حتی آهن را نرم می کند