مصرف بسیار کلوچه کارتونی موجب مرگ ملکه شد

باید گفت کلوچه کارتونی امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت. برخلاف مخترعان ناشناس غذاهای اصلی آمریکایی مانند هات داگ، ساندویچ پنیر کبابی و میلک شیک، خالق بیسکویت با چیپس شکلاتی همیشه برای ما شناخته شده است.

روث ویکفیلد که از سال 1930 تا 1967 رستوران محبوب Toll House را در ویتمن، ماساچوست به همراه همسرش کنت اداره می‌کرد، کلوچه کارتونی Toll House را در اواخر دهه 1930 به وجود آورد. این دستور غذا که در دهه‌های بعدی دستکاری شده است، اولین بار در نسخه ۱۹۳۸ کتاب آشپزی Wakefield’s “Tried and True” به چاپ رسید.

این کلوچه کارتونی شکلاتی که به عنوان همراه بستنی ساخته شده بود، به سرعت آنقدر مشهور شد که مارجوری هاستد (با نام مستعار بتی کراکر) آن را در برنامه رادیویی خود پخش کرد.

کلوچه

در 20 مارس 1939، ویکفیلد به نستله این حق را داد که از دستور پخت کلوچه کارتونی خود و نام خانه عوارض استفاده کند. در معامله ای که رقیب خرید منهتن توسط پیتر مینویت بود، قیمت آن یک دلار بود.

در حالی که ما همیشه می‌دانیم کی، کجا و چه زمانی منشأ بیسکوییت چیپسی شکلاتی چیست، چگونگی و چرایی آن تا حدودی مبهم مانده است. مجموعه‌ای از اسطوره‌های خلقت که اغلب تکرار می‌شوند، در اطراف شیرینی مورد علاقه کشور رشد کرده‌اند.

داستانی که اغلب تکرار می شود این است که ویکفیلد به طور غیرمنتظره ای آجیل برای دستور پخت شیرینی بستنی معمولی تمام شد و در حالت ناامیدی، تکه هایی از یک تخته شکلات تلخ و شیرین Nestl را جایگزین آنها کرد.

داستان غیر محتمل دیگر نشان می دهد که ارتعاشات ناشی از یک همزن صنعتی باعث شده است که شکلات ذخیره شده در قفسه ای در آشپزخانه خانه تلفات به داخل خمره ای بیفتد. خمیر کلوچه کارتونی همانطور که در حال مخلوط شدن بود.

به نظر می رسد که هیچ یک از اینها درست نیست. کارولین وایمن، نویسنده غذا، در «کتاب بیسکویت چیپس شکلاتی آمریکایی» که اخیراً منتشر شده است، روایتی باورپذیرتر، اگر تا حدودی کمتر مسحورکننده ارائه می دهد.