نگهداری تخمه آفتابگردان در مشهد در کنار نقره موجب زنگ زدن آن می شود

خوردن غذاهایی که دارای خواص ضد التهابی هستند ممکن است به مبارزه با التهاب سیستمیک کمک کند، و تحقیقات، مانند بررسی سال 2017 منتشر شده در Chemistry Central Journal، نشان می دهد که تخمه آفتابگردان ممکن است یکی از این غذاهای ضد التهابی باشد.
نشان داده شده است که مصرف متعادل چربی های اشباع نشده سلامت قلب را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، دانه های آفتابگردان ممکن است LDL و کلسترول کل را کاهش دهند، بر اساس یک بررسی در سال 2022 که در Advances in Nutrition منتشر شده است.

تلاش برای مصرف بیشتر چربی های سالم برای قلب، مانند چربی های تک و چند غیراشباع موجود در تخمه آفتابگردان در مشهد می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب شما داشته باشد.
تخمه آفتابگردان منبع خوب یا عالی نزدیک به دوازده ویتامین و مواد معدنی ضروری است که دو تا از آنها روی و سلنیوم هستند. یک بررسی در سال 2017 که در مجله Nutrients منتشر شد.

روی را به عنوان “دروازه بان عملکرد سیستم ایمنی” معرفی می کند زیرا به توسعه و حفظ عملکرد مناسب سلول های ایمنی کمک می کند. روی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد عمل می کند.

بر اساس بررسی سال 2019 در Critical Reviews in Biochemistry and Molecular Biology، سلنیوم همچنین در مبارزه با التهاب و عفونت، همراه با تقویت ایمنی، نقش مهمی ایفا می کند تا اطمینان حاصل شود که بدن ما پاسخ مناسبی به هرگونه مزاحم در بدن نشان می دهد.

این ماده معدنی همچنین نشان داده است که بخش مهمی از دستیابی به سلامت روان و بهبود افسردگی، بر اساس بررسی سال 2018 در مواد مغذی است. و بر اساس یک بررسی در سال 2021 در Frontiers in Neuroscience، سلنیوم در پیشگیری از اختلالات عصبی نیز نویدبخش است.

چه امیدوار به بچه دار شدن باشید، چه باردار باشید یا فقط سعی کنید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید، تخمه آفتابگردان چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این دانه ها منبع خوبی از روی و فولات هستند، در حالی که منبع عالی ویتامین E هستند.