چرم مصنوعی اشبالت موجب تکرر ادرار در افراد کهنسال می شود

چرم مصنوعی اشبالت که به عنوان چرم مصنوعی نیز شناخته می شود، جایگزینی برای چرم طبیعی بر پایه نفت است. در حالی که چرم مصنوعی بسیاری از ویژگی های مطلوب چرم طبیعی را دارد، برای ایجاد این ماده لازم نیست به حیوانات آسیب برساند.

مانند چرم واقعی، چرم مصنوعی اشبالت در لمس نرم است و در برابر آب مقاوم است. بنابراین این پارچه در برابر لکه بسیار مقاوم است و به راحتی تمیز می شود.

در حالی که چرم مصنوعی از دوام کمتری نسبت به چرم واقعی برخوردار است، اما در برابر سایش و بریدگی مقاوم است، که آن را به پارچه ای ایده آل برای اثاثه یا لوازم داخلی خانه هایی با کودکان یا حیوانات خانگی تبدیل می کند.

چرم

اکثر سازندگان چرم مصنوعی این ماده را با رنگ های مشابه چرم واقعی می سازند، اما ساخت چرم مصنوعی به هر رنگی در زیر نور خورشید امکان پذیر است. بنابراین، برخی از تولیدکنندگان با ساخت چرم مصنوعی زرد، سبز، بنفش یا حتی آبی آزمایش می کنند تا کالاهای خود را از بازار چرم طبیعی متمایز کنند.

از آنجایی که چرم مصنوعی تقریباً به اندازه چرم معمولی در عایق حرارتی بدن خوب است، پارچه محبوبی برای لباس های بیرونی مانند کت و کت است. اگر آن را از نزدیک بررسی نکنید، تشخیص تفاوت بین چرم واقعی و چرم تقلبی اغلب دشوار است.

با این حال، حتی ناآشناترین علاقه مندان به پارچه، معمولاً می توانند با لمس تفاوت بین چرم و چرم واقعی را تشخیص دهند. چرم مصنوعی در لمس مانند پلاستیک است، که بزرگترین عامل متمایز کننده این نوع پارچه از چرم واقعی است.

در حالی که فعالان حقوق حیوانات فضیلت چرم مصنوعی را تمجید می کنند زیرا نیازی به کشتن گاو یا حیوانات دیگر ندارد، مدافعان محیط زیست از این واقعیت ابراز تاسف می کنند که چرم مصنوعی تجزیه نمی شود و تولید این ماده مواد شیمیایی مضر را در محیط آزاد می کند.

با این حال، در سال‌های اخیر، برخی از تولیدکنندگان شروع به ساخت چرم مصنوعی با پایه گیاهی کرده‌اند، که ظاهراً هم نگرانی‌های اخلاقی مربوط به تولید چرم اصلی و هم نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد تولید چرم مصنوعی را برطرف می‌کند.