گوجه فرنگی بازار تهران موجب بیکاری 100 نفر شد

برنامه‌های پرورش گوجه فرنگی بازار تهران در غنا را می‌توان به سال‌های 1950-1978 ردیابی کرد، زمانی که ارقامی مانند OK، MH و Wosowoso توسعه یافتند.

یک برنامه بزرگ پرورش گوجه فرنگی به رهبری مؤسسه تحقیقات ملی (NRI) در بریتانیا نیز مطالعه ای را از سال 1994 تا 2000 انجام داد.

پس از سال 2000، برنامه های بهبود گوجه فرنگی عمدتاً بر غربالگری ژرم پلاسم گوجه فرنگی برای هر دو تنش های زیستی (به ویژه TVLCD) و غیر زنده متمرکز بود.

و همچنین پرورش جهش؛ با این حال، هیچ یک به انتشار انواع منجر نشده است. رابینسون و کولاالی در سال 2010 بیان کردند که از زمانی که کار پرورش گوجه فرنگی NRI در سال 2000 به پایان رسید، هیچ برنامه اصلاحی و تکثیر سیستماتیک بذر در کشور وجود نداشته است.

گوجه فرنگی

مجدداً، یک نشریه در سال 2013 نشان داد که واریته های توسعه یافته طی سال های 1950 تا 1978 همراه با انتخاب کشاورزان در مناطق کشت گوجه فرنگی منجر به توسعه اکوتیپ های بزرگ گوجه فرنگی در غنا شده است.

جمع آوری ژرم پلاسم و مطالعات تنوع ژنتیکی
ژرم پلاسم برای شروع هر برنامه اصلاحی مورد نیاز است. در نتیجه، شورای تحقیقات علمی و صنعتی – مؤسسه تحقیقاتی منابع ژنتیکی گیاهی (CSIR-PGRRI) و برنامه ملی تحقیقات کشاورزی به طور دوره ای تعدادی از گوجه فرنگی را از هر 10 منطقه در غنا جمع آوری کردند. مجموعه ژرم پلاسم گوجه فرنگی در سال 2012 توسط شورای تحقیقات علمی و صنعتی – موسسه تحقیقات محصولات زراعی غنا (CSIR-CRI) شامل الحاقاتی از دو منطقه در بورکینافاسو (کوگوسی و یاکو)، مرکز توسعه تحقیقات سبزیجات آسیایی (AVRDC)، اداره توسعه روستایی بود.

(RDA)، موسسه ملی باغبانی و علوم گیاهی (NIHHS) و جمهوری کره. این توسط پروژه ابتکار همکاری غذایی و کشاورزی کره آفریقا (KAFACI) تامین شد.

بیشتر ژرم پلاسم های محلی جمع آوری شده و توده های معرفی شده از نظر صفات مختلف زراعی و مورفولوژیکی و همچنین ایجاد تنوع ژنتیکی موجود در این ژرم پلاسم مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

موسسه تحقیقات کشاورزی ساوانا سه رقم گوجه فرنگی (ICRISIND، Petomech و Tropimech) را از نظر صفات مختلف زراعی ارزیابی کرد. تغییرات در ارتفاع بوته، روز تا گلدهی، تعداد میوه، اندازه میوه و وزن میوه مشاهده شد.

مجدداً در سال 2013، SARI الحاقات زیر را ارزیابی کرد: S 22، Naywli، Bebi yereye، LBR 7، Keneya، LBR 17، Abhijay و Petomech برای تنوع در صفات مختلف زراعی.