فرش ماشینی برجسته ای که مثل یک بخاری عمل می کند

گفتنی است سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت باعث شد تا شهر کاشان به عنوان قطب تولید فرش ماشینی برجسته در جهان یا بهتر بگوییم پایتخت فرش ماشینی جهان شناخته شود.باید گفت که همه لوازم موجود در فضای اطراف ما تاریخچه خاص خود را دارند.

در این میان قدمت فرش ماشینی برجسته در ایران به حدود 50 سال پیش باز می گردد. همانطور که گفته شد اولین فرش ماشینی در شهرستان کاشان با دستگاه های مخمل بافی ژاکارد بافته شد و به بازار عرضه شد.

الیاف این فرش ها بسیار براق و پرزهای آنها معمولا کوتاه و سبک بود. در این زمان بود که بازرگانان فرش هایی را دقیقاً با همان مشخصات و حتی کیفیت بالاتر از کشورهایی مانند بلژیک وارد کردند که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد.

فرش

صاحبان این صنعت وقتی ذائقه و استقبال مردم را دیدند و از آن آگاه شدند، تصمیم گرفتند برای تولید فرش ماشینی سرمایه گذاری کنند. همین موضوع باعث شد اولین کارخانه فرش ماشینی توسط خانواده لاجوردی با نام شرکت صنایع کاشان (فرش راوند) تاسیس شود و بدین ترتیب اولین فرش ماشینی در سال 1353 تولید و به بازار ایران عرضه شد.

در ادامه باید بگوییم که انواع فرش های مدرن و جدیدی که وارد بازار شد با فرش دستبافت تفاوت زیادی داشتند اما به مرور زمان و با افزایش تراکم موفق به تولید طرح های متنوع فرش دستبافت شدند.

این بدان معناست که طرح های اولیه ای که روی این گونه فرش ها اجرا شد، ابتدایی و بسیار ساده بود، اما اکنون باید بگوییم که با کمک ماشین های بافنده خارجی و مدرن توانسته اند فرش هایی با تعداد شانه های مختلف از جمله 700 شانه بسازند.

فرش های شانه ای ، تولید فرش 1000 شانه و 1200 شانه. این نوع فرش ها به فرش دستباف نیز معروف هستند زیرا هر چه تراکم و تعداد شانه بیشتری داشته باشند ریزبافت بیشتری خواهند داشت و به همین دلیل طرح های فرش دستبافت بر روی آن ها اجرا می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.